Z pondělní schůzky primátora Miloš Veleho s manažerkou interní sítě České pošty pro oblast Severovýchod vyplynulo, že v Jablonci se od 1. 7. letošního roku budou rušit dvě poštovní pobočky - ve Vysoké ulici a v Kokoníně. Dobrou zprávou je, že se nepočítá s propouštěním personálu. Dojde k posílení roznosu i obsazenosti přepážek na hlavní poště v Liberecké ulici.
Podle vyjádření manažerky interní poštovní sítě Česká pošta počítá jak s posílením roznosu v případě důchodů, aby si senioři nemuseli pro důchod na poštu, ale aby jim ho doručovatelé přinesli domů, tak s obsazením všech přepážek na hlavní jablonecké poště a dalších pobočkách v Jablonci dle potřeby.
Jablonečané mají také možnost se online objednat a vyřídit si svou záležitost na hlavní poště v Liberecké ulici bez čekání přes službu Objednávka na pobočku. Tuto službu nabízí pošta na svých nejvytíženějších pobočkách.
Senioři z Jablonce a okolí se mohou účastnit vzdělávacích programů v Centru sociálních služeb v Jablonci, které v případě zájmu připravuje kurzy počítačové gramotnosti a orientace v online prostředí.
„S rozvojem postupné digitalizace státu, datových schránek, a vlivem online komunikace přirozeně klesá poptávka po tradičních poštovních službách. Digitalizace je potřeba, voláme po ní všichni, a je jasné, že v tom procesu bude docházet ke zlomovým momentům, jako je rušení poboček pošty, které budou zpočátku nepříjemné,“ rozumí primátor Miloš Vele tlaku České pošty na optimalizaci sítě, ale zároveň dodává, že nepovažuje za příliš šťastný způsob, jakým se veřejnost a také představitelé obcí o uzavírání poboček dozvěděli.
Včerejší schůzka byla totiž prvním osobním jednáním zástupce České pošty s vedením města, které se týkalo rušení poboček. Manažerka interní poštovní sítě primátorovi Miloši Velemu, starostovi Maršovic Jiřímu Ouhrabkovi a poslanci Petru Beitlovi předložila data, na jejichž základě bylo rozhodnuto o uzavření pošty ve Vysoké ulici a v Kokoníně. Právě tuto pobočku využívají občané Maršovic, proto se jednání účastnil i starosta Ouhrabka.
Rušení poštovních poboček nemají města a obce ve svých rukou, je to záležitost státu. Parametry pro redukci stanovil Český telekomunikační úřad, konkrétní pošty pak byly vybrány podle návštěvnosti klientů, podle počtu uskutečněných transakcí, ekonomické rentability svého provozu a podle kritérií, jež jsou důležitá z pohledu klienta, jako jsou např. bezbariérový vstup nebo dostupnost MHD. Jedním z hlavních parametrů je dostupnost poboček, která je nově tři kilometry.
Zdroj: Statutární město Jablonec nad Nisou