České mateřské školy se mohou pochlubit významným pokrokem. Nejenže se podařilo snížit počet dětí ve třídách, ale také se zvýšily kapacity školek a zlepšilo se vybavení škol moderní technikou.
To vše díky úspěšné realizaci Strategie vzdělávací politiky do roku 2030+.
Od roku 2020 došlo k navýšení počtu míst v mateřských školách o více než 11 tisíc, přičemž většina nových míst byla zřízena obcemi. Díky tomu se počet dětí na jednu učitelku snížil na 10,7. Zároveň se zvýšil počet školních psychologů a speciálních pedagogů, což znamená lepší podporu pro děti, které ji potřebují.
Přesto zůstává výzvou nedostatek míst pro dvouleté děti, jelikož školky jsou často plné staršími dětmi. Ministerstvo práce a sociálních věcí se snaží tento problém řešit prostřednictvím dětských skupin.
Dalším úspěchem je rozvoj digitální gramotnosti. Základní školy se dočkaly výrazného zlepšení vybavenosti notebooky a tablety, což bylo umožněno díky národním zdrojům a Národnímu programu obnovy. Školy nyní častěji využívají mobilní učebny a informační systémy.
Strategie také přinesla zvýšení počtu školních psychologů a speciálních pedagogů o více než 40 %, což bylo financováno z operačního programu Jan Amos Komenský.
I když je to teprve začátek a na plné zhodnocení dopadů Strategie je ještě brzy, první výsledky jsou nadějné.
Zdroj: Ministerstvo školství
Foto: Ilustrační foto, PxHere