České dráhy se loni rozhodly uzavřít svoji pokladnu na nádraží v Turnově. I přestože Liberecký kraj její provoz pro letošek ještě zachoval a finančně podpořil, rozhodl se od příštího roku již na jejím fungování dále nepodílet. Důvodem je zejména snaha kraje provozovat na regionálních linkách vždy jen jednu přepážku.
Liberecký kraj řešil, zda zachovat případný další provoz turnovské pokladny společně s provozem osobních vlaků na trati Jaroměř – Stará Paka – Turnov – Liberec, neboť právě tam má doprava objednávaná krajem těžiště výkonů. Bylo tomu tak v době, kdy Liberecký kraj ještě jednal přednostně jen s dopravcem České dráhy, a.s., i později, kdy byli k jednáním přizváni také další dopravci.
„Při nakládání s veřejnými prostředky musíme postupovat zodpovědně a vážit efektivnost a účelnost jejich vydávání. Proto na všech místech plánujeme pro regionální vlaky provozovat pouze jedinou pokladnu. Od počátku se snažíme současnému provozu různých přepážek více dopravců předcházet. Stalo se tak i v Turnově, přestože Liberecký kraj nijak nerozhoduje o pokladnách pro rychlíky, které jsou objednávané Ministerstvem dopravy,“ uvedl hejtman Martin Půta.
Za celé 1. pololetí 2022 bylo v Turnově prodáno celkem 72.756 jízdních dokladů. Z toho České dráhy prodaly 26.338 jízdenek, ARRIVA vlaky 46.418 kusů.
„Před rokem Rada Libereckého kraje schválila prodloužené financování provozu pokladny Českých drah o jeden rok. Tento vstřícný krok jsme učinili proto, aby měli dlouholetí zaměstnanci této přepážky čas situaci lépe vyřešit. Nyní nastala situace, že dočasná podpora Libereckého kraje musí skončit. Jsem rád, že České dráhy nás současně informovaly o tom, že se jim pro všechny stálé zaměstnance turnovské pokladny podařilo nalézt další uplatnění v jejich nejbližších, trvale provozovaných přepážkách v Mnichově Hradišti a v Mladé Boleslavi,“ dodal Jan Sviták, statutární náměstek pro resort dopravy.
Liberecký kraj se již několik let snaží přesvědčovat cestující, aby nakupovali jízdenky přímo ve vlaku u průvodčího, který je v tarifu IDOL bez přirážky. Pasažéři tak ve stanici nemusí hledat pokladnu, mohou jít přímo do vlaku, posadit se na vybrané místo a po příchodu průvodčího požádat o svůj lístek.