„V letošním roce plánujeme ještě 5G signálem pokrýt zhruba 650 lokalit zejména na jižní Moravě. Do konce tohoto roku dokončíme modernizaci podstatné části sítě. Na následující rok 2025 tak zůstanou již jen jednotlivé složitější, hůře dostupné základnové stanice,“ říká Jan Hruška, technický ředitel O2. Jde o lokality, kde například probíhá rekonstrukce objektu, na kterém je základnová stanice O2 umístěna a je potřeba koordinace prací.
„V dalších letech plánujeme postupný rozvoj podle vývoje poptávky. Budeme kapacitně posilovat základnové stanice, kde je největší datový provoz, ať už generovaný mobilními daty nebo pevným bezdrátovým internetem,“ doplňuje Jan Hruška.
Data jsou palivo 21. století
Nejnovější provozní statistiky O2 dokládají, že data „vládnou světu“. Průměrná datová spotřeba na jednoho zákazníka se totiž za poslední pět let zvýšila více než dvanáctinásobně. Meziročně pak spotřeba dat na zákazníka narostla o 30 %. Tomuto trendu odpovídá i celková instalovaná kapacita pro O2 sítě, která je pětinásobně vyšší než před 5 lety. V provozních špičkách, jako jsou například vrcholné sportovní události, odbavují rádiové sítě O2 devítinásobné datové toky, než tomu bylo v předchozích letech.
Nejlepší 5G síť podle vás
Nová kampaň O2 s názvem Nejlepší 5G síť podle vás je první kampaní v novém komunikačním konceptu Více ze života a zaměřuje se na to, co přináší 5G síť zákazníkům. Potenciál této nejlépe hodnocené sítě jde využít s neomezenými Daty naplno, která má každý ve svém tarifu nebo předplacence. Stačí si je bezplatně zapnout na 24 hodin až pětkrát měsíčně. To se může hodit, když potřebujeme sledovat důležitý hokejový zápas cestou domů, zahrát si nejnovější online hru s kamarády venku nebo sledovat s dětmi pohádku ve 4K rozlišení v přírodě bez wifi.
„Kvalita a rychlost 5G sítě patří mezi nejdůležitější témata, kterým se v O2 věnujeme. Ostatně, jedním z hlavních pilířů značky je poskytovat lidem více spojení, aby spolu mohli komunikovat kdykoliv a kdekoliv. Těší mě, že už tři roky po sobě hodnotí lidé O2 síť jako nejlepší. V nové kampani jim chceme ukázat, co všechno s připojením na 5G síť zvládnou a jak díky tomu můžou mít ‚více ze života‘,“ vysvětluje koncept kampaně marketingový ředitel O2 David Daneš.
Zdroj: O2