Regionální autobusy s logy Integrovaného dopravního systému Libereckého kraje (IDOL) zajišťují nejen službu v přepravě cestujících, ale kraj je využívá také pro své marketingové účely. Proto na nich mohou cestující od nynějška zahlédnout polepy zaměřené na výhody a možnosti využívání služeb regionální dopravy.
„Od léta část vozidel propaguje turistické cíle v našem kraji a nyní započala také instalace polepů zaměřená na výhody a možnosti využívání služeb integrované dopravy Libereckého kraje IDOL,“ uvedl statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy Jan Sviták. „Manuál na jejich použití je součástí dlouhodobých smluv s dopravci, a kromě toho, že omezuje nebo zcela vylučuje komerční reklamu, nám poskytuje volný prostor pro využití ploch k propagování veřejné služby.“
Propagační polepy mají stanovena jasná pravidla. Musí být navrženy tak, aby jejich obsahové sdělení i životnost vydržely po celou dobu trvání smlouvy. Definována je také barva a použitá technologie. Dále nesmí omezovat výhled cestujících z vozidla, proto s výjimkou zadního okna nebude na vozidlech umisťován celoplošný polep zakrývající boční okna.
„Nově máme propagační polepy různých témat na služby IDOL na 6 vozidlech u dvou dopravců a počet se bude v následujících měsících dále zvyšovat. Polepy se však neobjeví na všech vozidlech, protože instalaci koordinujeme s dopravci a jejich průběžnou obnovou vozového parku. Autobusy, které v nebližších letech čeká vyřazení, tak zůstanou jen s již zažitým označením v podobě log IDOL a Liberecký kraj,“ uzavřel Otto Pospíšil, jednatel společnosti KORID LK.